Realizirana petosedmična pilot-obuka nastavnika i bibliotekara OŠ „Hasan Kikić“ u Sarajevu

Realizirana petosedmična pilot-obuka nastavnika i bibliotekara OŠ „Hasan Kikić“ u Sarajevu

Projektni tim Instituta za društvena istraživanja Fakulteta političkih nauka Univerziteta u Sarajevu realizirao je petosedmičnu pilot-obuku nastavnika i bibliotekara OŠ „Hasan Kikić“ u Sarajevu iz medijske i informacijske pismenosti u prvom polugodištu školske 2020/2021. godine.

Svrha pilot-radionica bila je upoznati nastavnike i bibliotekare sa UNESCO-vim konceptom medijske i informacijske pismenosti (MIP), prodiskutirati s njima mogućnosti primjene koncepta u školama, te ih motivirati da određeni dio sadržaja MIP-kurikuluma za nastavno osoblje, prilagođenog Bosni i Hercegovini, primijene u svom radu sa učenicima. 

Priprema radionica podrazumijevala je i kreiranje materijala za nastavnike u različitim simboličkim formama (pisani, vizuelni, audio-video producirani itd.), te su time obezbijeđeni brojni resursi za nastavnike i bibliotekare koji im mogu poslužiti kao baza za primjenu MIP-kurikuluma u radu. 

S obzirom na to da radionice nisu bile usmjerene na preskriptivne pristupe putem kojih bi se nastavnicima i bibliotekarima isporučili sadržaji koje oni dalje samo reproduciraju u radu s učenicima, te da medijsku i informacijsku pismenost posmatramo kao kros-kurikularnu kompetenciju, radionice su bile usmjerene i na promišljanje i diskusiju o promjeni obrazovne paradigme koja u prvi plan stavlja učenika, a ne sadržaj, te koja kombinacijom sadržaja medijske i informacijske pismenosti i inovativne metode vođenog istraživačkog učenja (Guided Inquiry Design – GID) podstiče kreativnost, inovativnost i učenje kroz istraživački proces kod učenika. 

Realizirane pilot-radionice su nastavak četverogodišnjih napora Instituta za društvena istraživanja Fakulteta političkih nauka da na izvodljiv i održiv način razvija i integrira medijsku i informacijsku pismenost u sistem formalnog obrazovanja ali i društvo uopće. S tim u vezi, osmišljen je i optimalan model integracije – hibridni model višekomponentne integracije medijske i informacijske pismenosti u obrazovni sistem. Suštinu ovog modela čini biblioteka kao informacijsko središte, koja može biti strateški resurs kroz koji će se vršiti proces informacijsko-medijskog opismenjavanja korisnika (učenika, nastavnika, roditelja).

Pilot-radionice medijske i informacijske pismenosti realizirane su u okviru zajedničkog regionalnog programa „Dijalog za budućnost“, koji u Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori i Srbiji provode UNESCO, UNICEF i UNDP. 

#DijalogZaBuducnost
 

Realizirana petosedmična pilot-obuka nastavnika i bibliotekara OŠ „Hasan Kikić“ u Sarajevu
Realizirana petosedmična pilot-obuka nastavnika i bibliotekara OŠ „Hasan Kikić“ u Sarajevu
Realizirana petosedmična pilot-obuka nastavnika i bibliotekara OŠ „Hasan Kikić“ u Sarajevu
Realizirana petosedmična pilot-obuka nastavnika i bibliotekara OŠ „Hasan Kikić“ u Sarajevu
Realizirana petosedmična pilot-obuka nastavnika i bibliotekara OŠ „Hasan Kikić“ u Sarajevu