Stavovi Senata Univerziteta u Sarajevu u vezi sa Prijedlogom Zakona o visokom obrazovanju Kantona Sarajevo

Stavovi Senata Univerziteta u Sarajevu u vezi sa  Prijedlogom Zakona o visokom obrazovanju Kantona Sarajevo

Senat Univerziteta u Sarajevu je na svojoj 7. vanrednoj sjednici održanoj 27. 07. 2017. godine vodio iscrpnu raspravu o Prijedlogu Zakona o visokom obrazovanju Kantona Sarajevo, koji bi trebao biti predmet odlučivanja na sljedećem zasjedanju Skupštine Kantona Sarajevo zakazanom za 31. 07. 2017. godine.

S tim u vezi Senat Univerziteta u Sarajevu donio je slijedeće:

S T A V O V E

  1. Postojeći Prijedlog Zakona o visokom obrazovanju je neprihvatljiv za Univerzitet u Sarajevu imajući u vidu zagarantirane akademske slobode, akademsku samoupravu i autonomiju. Iako cijenimo napore Vlade Kantona Sarajevo, na čelu sa premijerom, u nastojanju da se dođe do boljeg teksta Zakona, Univerzitet u Sarajevu smatra da ovaj tekst Zakona i dalje ne predstavlja reformski zakon.
  2. Univerzitet u Sarajevu smatra neprihvatljivim sva zakonska rješenja koja dovode u pitanje autonomiju Univerziteta u pogledu njegovog osnovnog, temeljnog, zagarantovanog  i autonomnog prava na sva akademska pitanja (kreiranje i donošenje nastavnih planova i programa, studijskih programa, ciklusa studija i sl.).
  3. Univerzitet u Sarajevu insistira na osiguravanju punog pravnog subjektiviteta i kontinuiteta njegovih organizacionih jedinica imajući u vidu dugogodišnju tradiciju rada i postojanja i njihov značaj u društvu. Ističući da ponuđena rješenja u zakonu, po kojima bi se trebalo riješiti pitanje pravnog subjektiviteta, ne omogućavaju integracijske procese Univerziteta, nego vode isključivo ka centralizaciji Univerziteta što je nedopustivo i na kraju niti provodivo u praksi.
  4. Senat Univerziteta u Sarajevu smatra neprihvatljivim rješenje iz Prijedloga teksta Zakona kojim se Upravnom odboru daje pravo da razrješava rektora/dekana/direktora iako mu to ne bi smjelo biti u nadležnosti. Univerzitet u Sarajevu smatra da je jezgro autonomije Univerziteta institucionalna autonomija njegovih tijela, što podrazumijeva da je razrješavanje rektora/dekana/direktora u isključivoj nadležnosti onih tijela koja su ih i birala.
  5. Osnovna pretpostavka funkcioniranja misije i vizije te strateških ciljeva Univerziteta je njegovo finansiranje. 
    Univerzitet u Sarajevu prihvata sve jasne i precizne postupke prelaska na Univerzitetski trezor. Međutim, Univerzitet upozorava i izražava zabrinutost da su ponuđena rješenja za uspostavljanje trezorskog poslovanja nedorečena, neprecizna i nejasna, te da njihova realizacija ne bi bila provodiva u praksi i dovela bi u pitanje daljnje funkcioniranje Univerziteta, posebno imajući u vidu međunarodne projekte i uključenost Univerziteta u Sarajevu u evropski prostor visokog obrazovanja.
  6. Za realizaciju ponuđenih rješenja integracije Univerziteta u Sarajevu nije predviđen realan vremenski rok, što može dovesti do apsolutne paralize rada i razvoja Univerziteta u Sarajevu.
  7. Senat Univerziteta u Sarajevu smatra da ponuđeni prijedlog zakona od 19. 07. 2017. godine nije prošao proceduru donošenja u skladu sa Ustavom i zakonima Kantona Sarajevo, te kao takav bi, u najmanju ruku, trebao biti vraćen u fazu nacrta kako bi se akademskoj zajednici omogućilo aktivno učešće u kreaciji rješenja.

 

Stavovi Senata UNSA
Stavovi Senata UNSA
Stavovi Senata UNSA
Stavovi Senata UNSA
Stavovi Senata UNSA
Stavovi Senata UNSA
Stavovi Senata UNSA
Stavovi Senata UNSA
Stavovi Senata UNSA
Stavovi Senata UNSA
Stavovi Senata UNSA
Stavovi Senata UNSA
Stavovi Senata UNSA
Stavovi Senata UNSA