Gostujuća predavanja profesora sa Tehničkog univerziteta u Dresdenu na Fakultetu za saobraćaj i komunikacije UNSA

U okviru Erasmus+ KA171 programa mobilnosti, na Univerzitetu u Sarajevu, Fakultetu za saobraćaj i komunikacije 10. juna 2025. godine održana su gostujuća predavanja profesora sa Tehničkog univerziteta u Dresdenu – jedne od vodećih visokoškolskih institucija u oblasti saobraćaja i transportnih nauka u Njemačkoj. Predstavnici ovog univerziteta su kroz niz stručnih izlaganja obradili savremene izazove i tehnološke inovacije u oblasti željezničkog saobraćaja, sa fokusom na signalizaciju, sigurnost i kapacitet infrastrukture.
Gostujući predavanje je otvoreno izlaganjem Fabiana Rudolpha, studenta sa Tehničkog Univerziteta u Dresdenu, koji je dao pregled organizacije studija, istraživačkih oblasti i međunarodne saradnje ove visokoškolske ustanove. Njegova prezentacija pružila je širi institucionalni kontekst i poslužila kao uvod u tehnički orijentirana predavanja koja su uslijedila.
Dipl.-Ing. Martin Sommer detaljno je obrazložio značaj modernizacije sistema signalizacije i upravljanja vozovima, posebno ističući ulogu ETCS (European Train Control System) tehnologije kao ključnog faktora za uspostavljanje interoperabilnih i sigurnih željezničkih mreža širom Evrope. Naglasio je kompleksnost prelaska sa tradicionalnih sistema na savremene digitalne tehnologije, uz potrebu prilagođavanja infrastrukture i obuke kadrova — izazove sa kojima se operateri suočavaju tokom procesa implementacije. Takođe je predstavio primjere dobre prakse i tehnička rješenja koja doprinose povećanju bezbjednosti, smanjenju operativnih troškova i unapređenju efikasnosti upravljanja željezničkim saobraćajem.
Dipl.-Ing. Cédric Kekes fokusirao se na optimizaciju kapaciteta željezničke infrastrukture, naročito u uslovima visokog opterećenja i zagušenja na glavnim evropskim koridorima. Kroz analizu konkretnih studija slučaja i modeliranje saobraćajnih tokova, pokazao je kako digitalne tehnologije i modernizacija signalno-sigurnosnih sistema omogućavaju preciznije upravljanje vozovima, bolje iskorištavanje postojećih kapaciteta i fleksibilnije reagovanje na saobraćajne izazove. Istakao je da ovakva rješenja ne samo da povećavaju protočnost i efikasnost, već i doprinose smanjenju ekološkog otiska željezničkog saobraćaja, što je važan segment održivog razvoja transporta.
Prof. dr. Eric Schöne pružio je sveobuhvatnu analizu sigurnosnih aspekata pružnih prelaza, područja koja su posebno kritična zbog interakcije drumskog i željezničkog saobraćaja. Ukazao je na složenost upravljanja rizicima na ovim lokacijama, naglašavajući potrebu usklađivanja tehničkih rješenja sa organizacionim mjerama i kontinuiranom edukacijom svih učesnika u saobraćaju. Predstavio je najnovije pristupe unapređenju bezbjednosti, uključujući primjenu naprednih senzorskih tehnologija, automatizaciju sistema za nadzor prelaza, kao i edukativne kampanje usmjerene na povećanje svijesti vozača i pješaka. Takođe je istakao važnost stalnog praćenja učinkovitosti primijenjenih mjera i njihove prilagodbe prema specifičnostima lokalnih uslova i rizika.
Predavanjima su prisustvovali studenti, nastavno osoblje, stručnjaci iz prakse i predstavnici željeznica Federacije Bosne i Hercegovine. Dekan Fakulteta za saobraćaj i komunikacije, prof. dr. Amel Kosovac izražava iskrenu zahvalnost kolegama sa Tehničkog univerziteta u Dresdenu na izuzetno vrijednim i sadržajnim predavanjima. Ovakvi događaji značajno doprinose unapređenju nastavnog procesa, podizanju kvaliteta obrazovanja, kao i produbljivanju saradnje između akademskih institucija. Fakultet prepoznaje važnost međunarodne razmjene znanja i iskustava kao ključni faktor u jačanju svoje pozicije i doprinosu razvoju oblasti saobraćaja i komunikacija u regionu.