Docentica Muzičke akademije dr. Amila Ramović voditeljica bonske konferencije u programu Beethoven2020

Beethoven2020

Dr. Amila Ramović, docentica Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu, bila je izvršna direktorica umjetničko-obrazovne konferencije Beethoven2020 koju je od 10. do 19. januara u Bonnu priredio njujorški Manhattan String Quartet.
 
U programu, koji je u njegovom rodnom gradu pripremljen u povodu 250. obljetnice rođenja Ludwiga van Beethovena, učestvovalo je 60 učesnika i 13 predavača i voditelja radionica. Ideja programa bila je propitivanje načina na koji su načela prosvjetiteljstva i humanizma oblikovala Beethovenov umjetnički diskurs, ali i kako se, kao takvo, stvaralaštvo Ludwiga van Beethovena prožima s onim što prepoznajemo kao vlastitu kulturu življenja. Poseban interes bio je njegov utjecaj na najšire krugove, te razmatranje načina na koji njegova djela imaju utjecaj i na osobe koji nemaju nužno akademsku muzičku naobrazbu. Slijedeći etos ideja cjeloživotnog učenja, projekt je uključio polaznike različitih profila, od profesionalnih muzičara i teoretičara do amatera, od studenata do onih u poznim godinama.
 
Aktivnosti su realizirane kroz tri programska segmenta. Umjetnički rad je, pored koncerata, uključio razmatranje mogućih muzičkih interpretacija odabranih Beethovenovih djela s vodstvom Manhattan Quarteta. Teorijska predavanja vodili su renomirani predavači, kao što su dr. Anna Lim (Princeton Univeristy), dr. David Clampitt (Yale University – Ohio State University), dr. Jenns Duffner (BeethovenHaus), Jan Swafford, nagrađivani autor New York Times bestselera – biografije Beethoven: Anguish and Triumph. Kulturne ekspedicije uključile su vođene posjete mjestima na kojima su nastajala određena djela, na kojima je kompozitor boravio ili na kojima se danas proučava njegovo naslijeđe.
 
Kompozicija u fokusu konferencije, Gudački kvartet op. 59 br. 3, pored analitičkih osvrta, bila je u fokusu koncerta Manhattan String Quarteta u prostoru Schloßkirche, crkve u kojoj je i sâm Beethoven bio zaposlen kao „muzički direktor“ i orguljaš do svoje petnaeste godine.