Neuromarketing dostupan studentima Ekonomskog fakulteta UNSA

Neuromarketing dostupan studentima Ekonomskog fakulteta UNSA

Uz pomoć fonda za naučnoistraživačke, istraživačkorazvojne i umjetničke projekte Ministarstva za nauku, visoko obrazovanje i mlade Kantona Sarajevo (dalje Fond NIR), nabavljena je oprema za uspostavu prve neuro-bihejvioralne laboratorije u Bosni i Hercegovini.

Međunarodni istraživački tim, predvođen prof. dr. Melikom Husić-Mehmedović, implementira projekat iz sredstava Fonda NIR iz 2022. godine, kojim se isključivo nabavlja oprema potrebna za uspostavljanje neuro-bihejvioralne laboratorije na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Sarajevu. Ova oprema podrazumijeva:

  1. Eye-tracking uređaj koji prati vaš pogled, fokus na određeni segment, te trajanje vizuelne pažnje. Naročito se koristi u marketingu za unapređenje pakovanja proizvoda, pozicioniranje vizuelnih elemenata na plakatima, uređenje prodajnog prostora i pozicioniranje proizvoda na policama.
  2. Galvanic Skin Response kojim se mjeri visina vašeg uzbuđenja dok npr. posmatrate neku video oglašivačku poruku ili slušate neki radio džingl.
  3. Analiza facijalnih ekspresija kojom se može detektovati vrsta emocija koju projicira ispitanik kada je izložen nekom stimulansu, slici ili videu.

Voditeljica projekta, prof. dr. Husić-Mehmedović je jedan od pionira u istraživanjima ove oblasti u svijetu, te ima publikacije u vrhunskim svjetskim časopisima na temu neuromarketinga. Tim čine visoko referentni stručnjaci iz Danske, Slovenije i BiH, a zahvaljujući ovom projektu u pripremi je globalno istraživanje o neuromarketinškim mitovima. Povodom uspostave ovog laboratorija na EFSA, izjavila je: „Oprema koju smo nabavili zahvaljujući sredstvima Fonda za NIR Vlade KS za 2022. su iskorištena za nabavku prve opreme, i to – eye tracker, GSR i analiza facijalnih ekspresija, ali to predstavlja prvu fazu u našem laboratoriju. Naredne godine planiramo se prijaviti na Fond NIR-a kako bismo osigurali sredstva za nabavku drugog dijela opreme, koji bi trebao sadržati EEG (elektro encefalogram) i VR opremu. Time bismo išli ukorak sa vrhunskim laboratorijama ovog tipa u Evropi, koje su još uvijek rijetkost i privilegija.“ Napomenula je da će od naredne godine studenti master programa iz Marketinga imati priliku raditi sa ovom opremom svoja istraživanja, te istraživanja za master radove.

Neuromarketing dostupan studentima Ekonomskog fakulteta UNSA
Neuromarketing dostupan studentima Ekonomskog fakulteta UNSA
Neuromarketing dostupan studentima Ekonomskog fakulteta UNSA
Neuromarketing dostupan studentima Ekonomskog fakulteta UNSA
Neuromarketing dostupan studentima Ekonomskog fakulteta UNSA