Promocija knjige “Stories about Music in Bosnia and Herzegovina: dedicated to Folke Rabe”

Promocija knjige “Stories about Music in Bosnia and Herzegovina: dedicated to Folke Rabe”

U četvrtak, 16.06.2022. godine u 13 sati u svečanoj sali Rektorata Univerziteta u Sarajevu održat će se promocija knjige “Stories about Music in Bosnia and Herzegovina: dedicated to Folke Rabe” autorica prof. dr. Lane Šehović, prof. dr. Fatime Hadžić, akademkinje prof. dr. Jasmine Talam i prof. dr. Tamare Karača Beljak. Knjiga je objavljena u okviru saradnje Instituta za muzikologiju, Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu i Svenskt visarkiv/Caprice Records, The Swedish Performing Arts Agency.

Pored autorica, na promociji će se obratiti dr. Dan Lundberg (direktor The Swedish Performing Arts Agency) i dr. Marie Wisen (direktorica Caprice Records). Promotorice publikacije su: dr. Nirha Efendić (Zemaljski muzej Bosne i Hercegovine), prof. dr. Ivana Perković (Fakultet muzičke umetnosti Univerziteta umetnosti u Beogradu) i prof. dr. Snježana Šušnjara (Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu), dok je moderatorica promocije Nadina Grebović-Lendo (direktorica Biblioteke Univerziteta u Sarajevu).

Promocija će uključiti i muzičke izvedbe. Marija Mila Milas (flauta) će uz klavirsku pratnju mr. Lejle Klepo Hadžić interpretirati “Bosanski pastorale” Milana Prebande, dok će Zanin Berbić (vokal, saz) i Damir Galijašević (harmonika) izvesti izabrane sevdalinke.

Monografija “Stories about Music in Bosnia and Herzegovina: dedicated to Folke Rabe” (Priče o muzici u Bosni i Hercegovini: posvećeno Folke Rabeu) opsežna je studija koja nudi različite perspektive na bosanskohercegovačku tradicijsku muzičku praksu, uključujući pogled na seoski i gradski zvučni krajolik. Posvećena istaknutom švedskom kompozitoru Folke Rabeu (1935-2017), koji je tokom šezdesetih godina prošlog vijeka obavio veoma značajna istraživanja na području Bosne i Hercegovine, ova publikacija kroz nekoliko poglavlja daje uvid u različite historijske, političke, kulturološke i društvene aspekte koji su uticali na kreiranje, ispreplitanje različitih uticaja i “naslojavanje” bosanskohercegovačkog zvučnog pejzaža.

Osim biografskih podataka o Rabeu i osvrta na njegovo prvo putovanje u Bosnu i Hercegovinu, studijom su obuhvaćeni i historijski kontekst viševjekovnog razvoja bosanskohercegovačkog muzičkog života (od osmanskog perioda do razdoblja nakon Drugog svjetskog rata), stratifikacija narodnog izraza, predstavljena kroz muzičku raznolikost seoskog polifonog zvuka i gradskih muzičkih praksi, ali i pogled na zvučnu sliku Bosne i Hercegovine iz perspektive istraživača, te kompozitora koji su svoju zapadnoevropsku estetiku obogaćivali elemntima bosanskohercegovačke folklorne prakse. Dio monografije posvećen je značajnim stranim istraživačima koji su djelovali u Bosni i Hercegovini krajem 19. i u prvoj polovini 20. vijeka, kao što su Friedrich Salomo Krauss, Aleksandar Sandor Bosiljevac, Bogomir Kaderovsky, Matija Murko, Gerhard Gesemann, Julius Major, Julius Fudik, Franjo Kuhad, Ludvig Kuba, Abraham S. Suzin i Milman Parry.

Stoga, publikacija “Stories about Music in Bosnia and Herzegovina: dedicated to Folke Rabe”, nalazeći istraživačko uporište u različitim aspektima zvučnog krajolika tradicijske muzičke prakse, predstavlja svojevrsnu kulturnu historiju Bosne i Hercegovine.

 

1