Društvene vrijednosti u kontekstu interkulturalne komunikacije i EU-integracija

Društvene vrijednosti u kontekstu interkulturalne komunikacije i EU-integracija

Istraživački projekat na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Sarajevu voditelja prof. dr. Vedada Smailagića, profesora germanističke lingvistike, ima za cilj da istraži koncepte više društvene vrijednosti u različitim evropskim društvima, a u prvim istraživanjima fokus je na njemačkom i bosanskohercegovačkom društvu. Budući da se društvene vrijednosti mogu uočiti tek analizom komunikacije, istraživanje je bazirano na reklamama kao tekstovima masovne komunikacije i koristi lingvističke metode opisa značenjskog okvira (frame) jezičkih konstrukcija iz reklama koje kodiraju koncepte više društvene vrijednosti te njihovu upotrebu uvjetovanu tekstnom vrstom reklame kao persuasivnim komunikatima u kojima se koncepti više društvene vrijednosti koriste u argumentacijskim obrascima.

 

Rezultati dobiveni poredbenim istraživanjem njemačkog i bosanskog govornog područja ukazuju na razlike u:

  • konceptualiziranju npr. zaštite prirode pa se u BiH taj koncept evocira kroz upravljanje otpadom, a u Njemačkoj kroz dekarbonizaciju okoline,
  • razlici u argumentaciji za isti proizvod: npr. pijenje kafe su u bosanskom govornom području konceptualizira kao socijalna, a u njemačkom kao individualna aktivnost.

 

Ovaj projekat je interdisciplinaran i obuhvata spoznaje i metode lingvistike, kulturologije, sociologije, psihologije, marketinga i slično. Rezultati istraživanja se mogu koristiti u obrazovno-pedagoške svrhe kako bi se mladi ljudi Bosne i Hercegovine mogli bolje pripremiti i senzibilizirati na sociokulturne razlike između razvijenih EU društava (npr. Njemačke) i BiH, i na taj način jačati svoje socijalne kompetencije u procesu EU integracija. Osim toga, rezultati istraživanja mogu koristiti i marketinške agencije za bolju pripremu internacionalnog marketinga

 

Ovaj projekat je do danas predstavljen na univerzitetima u Heidelbergu, Würzburgu, Dreasdenu, Saarbrückenu, Paderbornu, Santiago de Campostela i Braga. Na univerzitetu u Würzburgu je 2023. godine prof. Smailagić držao predmet u bloku na temu ovog projekta, a na Univerzitetu u Sarajevu u toku je realizacija dva MA rada, te je u pripremi jedna doktorska disertacija kao i jedna na Univerzitetu Crne Gore. Također su u dvije sarajevske gimnazije održana dva thinkshopa na temu projekta.

Projekat sufinansira Ministarstvo za nauku, visoko obrazovanje i mlade Kantona Sarajevo.

 

Više o projektu i bazi sa njemačkim i bosanskim reklamama vidjeti ovdje:

 

Projekat: https://hochwertkonzepte.ff.unsa.ba/index.php/

Baza sa reklamama: http://141.147.0.184:3000/corpus

 

 

                                                                                                                                  Prof. dr. Vedad Smailagić

Filozofski fakulteta

Univerzitet u Sarajevu

Društvene vrijednosti u kontekstu interkulturalne komunikacije i EU-integracija
Društvene vrijednosti u kontekstu interkulturalne komunikacije i EU-integracija
Društvene vrijednosti u kontekstu interkulturalne komunikacije i EU-integracija