Koncert kamerne muzike: 150. obljetnica rođenja Schönberga i Hahna

Datum događaja
16
Feb

Muzička akademija Univerziteta u Sarajevu u saradnji sa Bosanskim kulturnim centrom KS organizira koncert kamerne muzike posvećen 150. obljetnici rođenja kompozitora Arnolda Schönberga i Reynalda Hahna koji će biti upriličen u petak, 16. februara 2024. godine, u 19:00 u Galeriji BKC-a.

Ovom prilikom će nastupiti renomirane umjetnice bogate koncertne karijere Martina Gojčeta-Silić (mezzosopran) i Julia Gubajdullina (klavir), te članice gudačkog kvarteta SA Sinfonietta: Tamara Arsovski (violina), Alma Dizdar (violina), Aida Deljkić (viola) i Belma Alić (violončelo).

Repertoar će uključiti djela R. Schumanna, J. Brahmsa, H. Duparca, E. Chaussona, R. Hahna, A. Schönberga i F. Poulenca.

Ulaz je slobodan.

Koncert se realizira uz podršku Ministarstva civilnih poslova BiH.


Martina Gojčeta-Silić rođena je 1972. u Zagrebu gdje i danas živi. Nakon završene srednje glazbene škole “Pavao Markovac” gdje je maturirala klavirski i teoretski odjel, upisala je solo pjevanje u razredu prof. Mire Zidarić na GŠ “Blagoje Bersa”. Apsolvirala je studij talijanskog jezika i književnosti i opće lingvistike na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, a 1998. je upisala studij solo-pjevanja u klasi prof. Snježane Bujanović-Stanislav gdje je i diplomirala 1998. godine.

Usavršavala se na majstorskim tečajevima u Amsterdamu (International Opera Zentrum) i Bruxellesu (Koninklijk Conservatorium). Od 1998. do 2005. je bila članicom Hrvatskog društva samostalnih umjetnika a od 2005. do 2008. bila je zaposlena kao solist zbora HRT – a. Godine 2008. Dobila je zvanje asistenta a 2009. docenta na Odsjeku za pjevanje na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu. U zvanju izvanredne profesorice je od 2015. a od 2022. izabrana je u zvanje redovite profesorice. Od 2016.- 2019. je obnašala dužnost pročelnice Pjevačkog odsjeka a od 2019. je na funkciji prodekanice za međunarodnu i međuinstitucijsku suradnju Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu.

Na koncertnoj pozornici debitirala je 1995. sa Zagrebačkom filharmonijom pod ravnanjem Kazushija Ona a na opernoj sceni ulogom Maddalene u Verdijevom “Rigolettu” u SNG Maribor. Redovito nastupa u ciklusima ZF, ciklusima oprkestra i zbora HRT – a (Majstorskom ciklusu, Sfumatu, Kanconijeru), na Osorskim glazbenim večerima, Dubrovačkim ljetnim igrama, Splitskom ljetu, Glazbene večeri u Donatu, Varaždinskim baroknim večerima i dr. Od dirigenata s kojima je nastupala valja izdvojiti Mo. Vladimira Kranjčevića, Vjekoslava Šuteja, Pavla Dešpalja, Dimitrija Kitaenka, Nikšu Barezu, Ivu Lipanovića, Tončija Bilića, Ivana Repušića, Valerija Gergijeva, Danielea Calegarija, Emanuela Villauma, Lorisa Voltolinija, Berislava Šipuša, Marka Letonju, Leopolda Hagera, Davida Danzmayera i Enrica Dinda. Članica je prosudbenih povjerenstava domaćih i međunarodnih pjevačkih natjecanja (HDGPP, TEMSIG, Lav Mirski, Art Song Opus). Održava i organizira majstorske seminare i radionice. Od nosača zvuka koje je snimila tri su nagrađena Porinom. Dobitnica je dvije najvažnije strukovne nagrade u Republici Hrvatskoj – “Milka Trnina” i “Vladimir Nazor” za 2014. godinu.

Članica je strukovnih udruga HDGU i HUVOP. Od 2021. članica je Vijeća za inovativne umjetničke prakse Ministarstva kulture i medija. Također je od 2021. članica Kazališnog vijeća HNK u Zagrebu.


Julia Gubajdullina rođena je u Kišinjevu (Moldavija) u obitelji ugledni glazbenika. Klavir je počela svirati u dobi od četiri godine, a svoj prvi veći uspjeh postigla je kao dvanaestogodišnjakinja, nastupivši uz orkestar Moldavijske filharmonije. Diplomirala je summa cum laude na Glazbenoj akademiji u Kišinjevu u klasi Ljudmile Vaverko, a poslijediplomski studij završila je 1999. godine na Državnom konzervatoriju “Petar Iljič Čajkovski” u Moskvi u klasi Jurija Hajrapetjana.

Na Međunarodnom natjecanju za komornu glazbu u Rumunjskoj osvojila je 1. nagradu (1993.), a kao solistica osobito se iskazala osvajanjem 1. nagrade na Međunarodnom natjecanju u Moldaviji (1997.) te 3. nagrade na Međunarodnom natjecanju Citta di Sulmona u Italiji (1999.). Dobitnica je Specijalne nagrade UNESCO-a za posebna umjetnička postignuća. Nastupala je uz vodeće simfonijske orkestre te je pod ravnanjem uglednih dirigenata kao što su V. Doni, M. Secikin, M. Ahmet-Zaripov, Ch. Rehli, E. Leduc-Barome izvela je niz klavirskih koncerata Bacha, Beethovena, Brahmsa, Francka, Schumanna, Ravela, Rahmanjinova i Skrjabina. Godine 2000. preselila se u Sarajevo, gdje je predavala na Muzičkoj akademiji i bila stalnom članicom ansambla SONEMUS, s kojim se – izvodeći suvremenu glazbu – uspješno predstavila i u inozemstvu: Zürich (2004), Muzički biennale Zagreb (2005, 2007). Od 2005. godine živi u Hrvatskoj gdje radi na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu kao docent za komornu glazbu.

Nastupila je u brojnim ciklusima i na festivalima kao što su Molto cantabile, Pianofortissimo, Glazbeni umjetnici Zagrebu, Diapason, Vivat Academia, Opera selecta i drugi. Strastvena zaljubljenica u komorno muziciranje Julia surađivala je s istaknutim umjetnicima poput Tatiane Samouil, Monike Leskovar, Martine Gojčeta-Silić, Renate Pokupić, Aline Gubajdulline, Marka Genera, Krešimira Lazara, Marka Graziani, Ivane Lazar, Milana Čunko, Vladimira Kossjanenka i dr. Gotovo dva desetljeća koncertira u klavirskom duu s Rubenom Dalibaltayanom s kojim je osnovala Ljetnu školu Makarska, gdje održava majstorske tečajeve od 2006. godine. Članica je žirija glazbenih natjecanja i gostujuća je profesorica na seminarima u Hrvatskoj i inozemstvu.


Tamara Arsovski dodiplomski i master studij violine završila je u klasi prof. Violete Smailović - Huart na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu, a od 2019. godine na istoj instituciji studira doktorski studij u klasi profesora Ernsta Kovacica. Tokom studija učestvovala je na seminarima i majstorskim radionicama kod istaknutih profesora: Violeta Smailović-Huart, Stefan Milenković, Ilia Korola, Hakan Şensoy, Deborah Wong i Manhattan String Quartet. Kao solistica je nastupala sa orkestrima Camerata Academica, Gudački orkestar MAS i Mostarski simfonijski orkestar. Od 2014-2017. godine je bila članica orkestra Sarajevske filharmonije. Trenutno je zaposlena kao asistentica na predmetima Kamerna muzika i Violina na Odsjeku za gudačke instrumente i gitaru na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu.


Alma Dizdar diplomirala je na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu u klasi van. prof. mr. YeonJu Jeong. Master studij je pohađala na univerzitetu Ithaca College u Ithaci, New York u klasi prof. dr. Calvina Wiersme, a potom na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu, u klasi van. prof. mr. YeonJu Jeong. Za prvi ciklus je nagrađena priznanjem Zlatna značka Univerziteta u Sarajevu. Stručno se usavršavala na seminarima kod poznatih pedagoga: Dora Schwarzberg, Anna Dzialak Savytska, Ernst Kovacic, Orest Shourgot, Cihat Askin, Calvin Wiersma i Mark Steinberg. Nastupala je u zemljama regiona, Austriji, Njemačkoj, Francuskoj, Italiji i u SAD. Kao solistica je nastupala sa Simfonijskim orkestrom Mostar i gudačkim orkestrom Strings attached Sinfonietta. Dobitnica je više prvih nagrada na federalnim takmičenjima u BiH, druge nagrade na internacionalnom violinističkom takmičenju SASEVC 2017. godine i treće nagrade na takmičenju Petar Konjović 2013. godine u Beogradu. Studentica je III ciklusa studija na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu u klasi prof. emeritusa Ernsta Kovacica. Trenutno je zaposlena kao asistentica na predmetu Violina i Kamerna muzika na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu.


Aida Deljkić diplomirala je 2014. godine na Muzičkoj akademiji u Sarajevu u klasi prof. Dejan Mlađenović, a magistrirala 2016. godine u klasi prof. Pavel Kandrušević. Dobitnica je nagrada i priznanja na domaćim i međunarodnim takmičenjima i muzičkim festivalima. Usavršavala se iz oblasti viole, kamerne muzike i prisustvovala je na seminarima uvaženih profesora: Pavel Kandrušević, Violeta Smailović, Sergej Kravčenko, Maja Rome i Manhattan String Quartet. Kao solistica nastupala je sa Gudačkim orkestrom MAS i Kamernim simfonijskim orkestrom Zenica. Trenutno je zaposlena kao asistent na predmetu Viola na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu.


Belma Alić je diplomirala 2004. godine u klasi prof. Yevgeny Xaviereff-a na Muzičkoj akademiji u Sarajevu. Godine 2007. završava postdiplomski studij u istoj klasi i 2015. godine doktorski studij na Muzičkoj akademiji u Sarajevu na temu “Nove tehnike u literaturi za violončelo solo XX i XXI stoljeća”. Tokom školovanja pohađala je brojne seminare i majstorske radionice za violončelo i kamernu muziku kod profesora Herre-Jan Stegenga, Nikola Ružević, Balazs Mate, Conradin Brotbek, Johannes Goritzki, Mineo Hayshi i Raphael Wallfisch. Kao solistica nastupala je uz pratnju orkestra Sarajevske filharmonije, Kamernog simfonijskog orkestra Zenica, Orkestra studenata Muzičke akademije u Sarajevu, Gudačkog orkestra Muzičke akademije u Sarajevu i Mostar Sinfoniette. Osnivač i umjetnički rukovodilac ansambla Strings Attached Sinfonietta. Vanredna profesorica je na predmetima Violončelo i Kamerna muzika za gudače na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu.


1