Objavljen prikaz knjige “Feminizam i Religija u 21. stoljeću: Tehnologija, Dijalog i Širenje Granica”

Đermana Kurić, samostalna istraživačica i studentica doktorskog studija na Univerzitetu u Sarajevu, istražuje ključne aspekte knjige “Feminizam i religija u 21. stoljeću” koja donosi poseban naglasak na “tehnologiju, dijalog i širenje granica.” Ova zbirka, prvobitno objavljena na volonterskom blogu “Feminizam i religija,” predstavlja skup 16 blogerskih tekstova koji su prvi put viđeni u okviru Ženskih studija u Programu religije na Claremont Graduate University u Kaliforniji, SAD. Prikaz Đermane Kurić objavljen je u časopisu za društvena pitanja “Pregled”.

Knjiga, koja je izašla na engleskom jeziku 2016. godine, sada je dostupna čitaocima na bosanskom jeziku zahvaljujući izvrsnom prijevodu mr. Aide Spahić, objavljenoj od strane TPO Fondacije iz Sarajeva 2022. godine. Autori i autorice, većinom profesori/ce ili doktoranti/ce sa američkih univerziteta, iznose svoje analize i iskustva s snažnim interesom za povezivanje religije i feminizma. Kroz tri velika podnaslova, knjiga se bavi različitim temama, uključujući širenje granica putem društvenih medija, alternativne feminističke zajednice te utjelovljenje i tehnologiju. Autorice ističu da knjiga ima dvostruku svrhu – pružiti autorima/icama prostor za samorazumijevanje i introspektivno artikuliranje njihovih ideja te služiti istraživanju i edukaciji.

Poseban naglasak stavlja se na transformacijske efekte komunikacijskih tehnologija, interneta, blogova i društvenih medija u okviru religijskih diskursa. Autori/ice istražuju digitalni svijet i online prostore kao mjesta koja su dostupnija ženama, otvarajući mogućnosti za veći angažman i pristup informacijama. Naročito značajno je što se relevantnost teme naglasila tokom pandemije koronavirusa, što dodatno potvrđuje važnost online prostora u podršci ženama. Knjiga pridonosi prekidu šutnje mnogih žena, nudeći prostor za dijalog i podršku, posebno u kontekstu vjerskih hijerarhija koje tradicionalno nisu pružale prostor za kritičko razmišljanje.

U zaključku, ova knjiga predstavlja važan doprinos diskusiji o povezanosti feminizma i religije u 21. stoljeću, istražujući nove perspektive i otvarajući prostor za važan dijalog među različitim zajednicama. Knjiga je dostupna u PDF verziji.

Prikaz možete pročitati na linku.