OD IDEJE DO MASKOTE EYOF 2019

Od ideje do maskote

Dvadeset osam mladih ljudi iz pet gradova BiH u prostorijama Networksa provelo je tri dana kreirajući idejna rješenja maskote EYOF 2019.
Maskota čini jedan od najoriginalnijih segmenata brend identiteta festivala kao što je EYOF 2019. Tokom sva tri dana podrška učesnicima bili su predstavnici EYOF 2019 i Networksa kao i mentori koje su činili profesori sa likovnih akademija u Sarajevu i Istočnom Sarajevu.
Prvog dana svim učesnicima predstavnici EYOF-a održali su prezentaciju projekta EYOF 2019, a zatim su mentori prezentirali korake od skice do samog idejnog rješenja. Učesnici su također upoznati sa svim prethodnim olimpijskim maskotama kao i sa grafičkim standardima EYOF 2019 kojih se moraju pridržavati. Velika čast kako učesnicima tako i organizatorima bila je upoznati kreatora maskote ZOI’84 Zlatka Brodića. On je podijelio svoje iskustvo prilikom izrade maskote Vučko i izrazio želju da izradi pobjedničku maskotu i za EYOF 2019.

Tim iz Sarajeva, koji je radio na kreiranju maskote psa tornjaka, kaže da su se prijavili na ovo takmičenje prevashodno zbog njegove važnosti za našu zemlju. „Zajednička ideja moje sestre i mene bio je pas tornjak, kao jedina bosanskohercegovačka autohtona pasmina. Smatramo da bi ovo bila idealna maskota EYOF-a zbog povezanosti psa sa ljudima i njegove privrženosti djeci, kao i zbog toga što je ovo planinski pas“, istakli su. 

Drugog dana takmičari su radili u timovima ili individualno na crtežima svojih idejnih rješenja maskote, kako bi ta rješenja bila spremna za finalni dan kada će biti predstavljena stručnom žiriju. 

Učesnici iz Trebinja, čija maskota se rangirala među prve tri, izrazili su zadovoljstvo boravkom u Sarajevu. Njihova ideja za maskotu EYOF 2019 bio je jež. „Htjeli smo da našu ideju povežemo sa omladinom. Jež je borbena životinja, kao i omladina, koja se bori da dostigne svoje ciljeve”, ističu učesnici iz Trebinja. 

Posljednjeg dana takmičari su radili na usavršavanju svojih ideja, kao i na kreiranju prezentacije za predstavljanje istih žiriju. Stručni žiri činili su predstavnici gradova Istočnog Sarajeva i Sarajeva, univerziteta u Sarajevu i Istočnom Sarajevu te predstavnici Networksa i EYOF 2019. Kriteriji za izbor maskote bili su originalnost ideje, prezentacija te finalni izgled maskote.

Kompletan proces, od ideje do finalnog izgleda maskote, pratili su mentori sa likovnih akademija u Sarajevu i Trebinju. 
Zoran Cvjetković, mentor sa Likovne akademije u Sarajevu, koji se bavi 3D animacijom, karakternim dizajnom i izradom maskota, kaže da su uspjeli tokom protekla tri dana usmjeriti ove mlade ljude do izrade odličnih rješenja. „Nismo htjeli da utječemo na njihove odluke i kreativnost, već da im skrenemo pažnju na tehnički aspekt izrade maskote. Mislim da smo u dobrom dijelu uspjeli, s obzirom da je spremno petnaest maskota za prezentovanje stručnom žiriju, koje su zaista na zadovoljavajućem tehničkom nivou. Siguran sam da će pobjednička maskota zamijeniti nekadašnjeg Vučka i ostati u istoriji zapamćena kao i Vučko”, rekao je Cvjetković. 

Vladimir Kosić, mentor sa Likovne akademije u Trebinju, ističe da je rad u protekla tri dana urodio plodom. „Ono što je bilo bitno kroz cijeli ovaj proces jeste da se ovi mladi ljudi upoznaju sa osnovnim pravilima kako doći do jednog vizuelnog identiteta, to jeste maskote”, ističe Kosić. Također, njegovo mišljenje je da je ovo mnogo bolji način za dobijanje finalnog proizvoda, jer se mladi ljudi druže, razmjenjuju ideje kroz interakciju u jednom okruženju koje je njima približno. 

Od petnaest idejnih rješenja maskote EYOF 2019, stručni žiri je trebao izabrati samo tri najbolje, o čijem pobjedniku će od 20. oktobra odlučivati publika putem društvenih mreža Facebook i Instagram. 

Bojan Hadžihalilović, član žirija u ime Likovne akademije u Sarajevu, otkriva da je bio skeptičan da se za tri dana može doći do nekog finalnog proizvoda, a u ovom slučaju do maskote jednog zaista bitnog događaja za cijelu BiH. „Zahvaljujući dobrim mentorima i talentu učesnika, uspjeli smo izdvojiti tri maskote koje bi sada trebale da se dorade do konačnog vizuelnog identiteta. Ovim smo pokazali da je ovo dobar princip kako da dođemo do rezultata, a da ne angažujemo eksperte”, rekao je Hadžihalilović.

Pobjednik dobija nagradu od 1.500 KM, kao i karte za Sarajevo Unlimited, a pobjednička maskota će biti predstavljena na sajmu inovacija Sarajevo Unlimited. To je dvodnevna konferencija koja okuplja relevantne institucije, kompanije, organizacije, start up i investitore sa ciljem promoviranja inovacija u poslovanju, inovativnog upravljanja i korištenja resursa start up kompanija. Ove godine održat će se od 2. do 4. novembra. 

Bojana Skrobić-Omerović, direktorica Networksa, izrazila je zadovoljstvo zbog uspješne saradnje EYOF-a i Networksa. „Veoma sam sretna što mogu govoriti o saradnji između EYOF-a i Networksa, s obzirom da EYOF predstavlja najznačajniji događaj za BiH i regiju, koji će ponovo vratiti sportski duh i sjaj turističkih potencijala kada je u pitanju zimski turizam u Sarajevu i Istočnom Sarajevu. EYOF je organizacija koja okuplja mlade ljude, što predstavlja vezu sa Networksom koji je 'rasadnik' mladih talenata. Ovakvi događaji treba da pruže mladima poruku da je Bosna i Hercegovina zemlja za koju se vrijedi boriti i u kojoj vrijedi ostati i koristiti svoje talente za njeno unapređenje”, istakla je direktorica Networksa.

„Osim dobijanja zaštitnog znaka EYOF 2019, glavni cilj ove aktivnosti jeste druženje i upoznavanje mladih iz cijele BiH te povezivanje likovnih akademija koje pripadaju univerzitetima u Sarajevu i Istočnom Sarajevu”, poručili su iz EYOF 2019.

FROM IDEA TO EYOF 2019 MASCOT
FROM IDEA TO EYOF 2019 MASCOT
FROM IDEA TO EYOF 2019 MASCOT
FROM IDEA TO EYOF 2019 MASCOT
FROM IDEA TO EYOF 2019 MASCOT
FROM IDEA TO EYOF 2019 MASCOT
FROM IDEA TO EYOF 2019 MASCOT
FROM IDEA TO EYOF 2019 MASCOT
FROM IDEA TO EYOF 2019 MASCOT