Na Univerzitetu u Sarajevu održan okrugli sto o tranziciji iz srednjeg u visoko obrazovanje

Okrugli sto o tranziciji iz srednjeg u visoko obrazovanje

Univerzitet u Sarajevu ove godine obilježava 70 godina postojanja i 15 godina primjene bolonjskog koncepta studiranja. Ovaj značajni jubilej najstarije visokoškolske ustanove u Bosni i Hercegovini obilježavamo nizom manifestacija i aktivnosti, među koje spada i organizacija niza okruglih stolova, akademskih sastanaka i radionica.

U okviru projekta promocije upisa Univerzitet u Sarajevu je u četvrtak 13. juna organizirao okrugli sto pod nazivom „Tranzicija iz srednjeg u visoko obrazovanje“ koji ima za cilj otvaranje pitanja koja se tiču učenja kao vrlo specifičnog i složenog procesa usvajanja znanja. 

Riječi dobrodošlice prisutnima je uputila prof. dr. Aida Hodžić, prorektorica za nastavu i studentska pitanja Univerziteta u Sarajevu, naglasivši da je u posljednje vrijeme primjetan iznimno zabrinjavajući fenomen: na posljednji stepenik u procesu formalnog obrazovanja veliki broj ljudi stupa bez poznavanja metoda učenja, kao i bez razvijene svijesti o tome da učenje nije kratkotrajna mehanička radnja, nego dugotrajan i ponekad mukotrpan proces koji, kao takav, zahtijeva vrijeme i poznavanje mehanizama i metoda za koje budući studenti, iz nekog razloga, ostaju uskraćeni.

„Okrugli sto Tranzicija iz srednjeg u visoko obrazovanje trebao bi biti samo početak jednog dugotrajnog razgovora koji proizlazi iz duboke potrebe akademske zajednice da barem pokuša dati odgovore na pitanja: šta je znanje?, kako njime ovladati?, kako ga prenijeti?, kako učiti učenju? U tom nastojanju nam je potrebna pomoć aktera sa svih nivoa obrazovnog sistema, kao i učenika naših škola i studenata“, istakla je prorektorica Hodžić.

Učesnici okruglog stola bili su prof. dr. Amir Pušina i dr. Merima Zukić sa Odsjeka za pedagogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Sarajevu, prof. dr. Kasim Tatić sa Katedre za mikroekonomiju Ekonomskog fakulteta u Sarajevu, Vedran Zubić, profesor geografije u Gimnaziji „Dobrinja“, Amela Gušić, asistent na Arhitektonskom fakultetu Univerziteta u Sarajevu i predsjednica Udruženja dobitnika „Zlatne značke Univerziteta u Sarajevu“, i Amila Čengić, članica Upravnog odbora Asocijacije srednjoškolaca u Bosni i Hercegovini.

Učesnica Amila Čengić govorila je o temi „Niko me nije naučio da učim“, nakon čega je prof. dr. Amir Pušina imao izlaganje o učenju kao kreativnom procesu, te nekim internalnim i eksternalnim faktorima. O Z-generaciji i njihovim načinima učenja govorio je prof. dr. Kasim Tatić, dok je na važnost poticanja metakognitivnih vještina i intrinzične motivacije u kontinuiranom procesu učenja u svom izlaganju ukazala dr. Merima Zukić. O temi „Kognitivna spoznaja i kauzalno učenje srednjoškolaca kao predispozicija primjene znanja u naučnom razvoju“ govorio je Vedran Zubić, a o tranziciji iz srednjeg u visoko obrazovanje studenata tehničkih fakulteta izlaganje je imala Amela Gušić.
 

Okrugli sto o tranziciji iz srednjeg u visoko obrazovanje
Okrugli sto o tranziciji iz srednjeg u visoko obrazovanje
Okrugli sto o tranziciji iz srednjeg u visoko obrazovanje
Okrugli sto o tranziciji iz srednjeg u visoko obrazovanje
Okrugli sto o tranziciji iz srednjeg u visoko obrazovanje